pondělí 15. září 2014

Second hand je životní styl


Jelikož jsem v sobotu zase celé dopoledne strávila v sekáči a nechala tam za hafo věcí pár korun, rozhodla jsem se, že konečně napíšu tenhle článek :). Musím přiznat, že jsem nakupování v second handu naprosto propadla. V podstatě už asi tak posledních 5 let nenakupuju jinde, pokud teda nepočítám spodní prádlo a občasné návštěvy outletů, popř. jednorázový nákup jinde, když se mi opravdu hodně líbí nějaký kousek, který v sekáči neseženu.
Začínala jsem nakupováním sekáčového zboží přes internet. Narazila jsem na skvělé stránky mujoutfit.cz, kde oceňuji hlavně rozdělení po velikostech a taky akce. Pokud se zboží delší dobu neprodá, tak se jeho cena snižuje. Povedlo se mi tak sehnat pár kousků třeba za 50 Kč :). Vím, že hodně lidí nemá rádo, když si oblečení nemůže vyzkoušet, mně se ale vždycky podařilo to, co mi nebylo, prodat dál. V loňském roce u nás v Hradci otvíral pobočku Textile House a já měla to štěstí, že jsem mohla být při otevírání a přípravě prodejny. V té době jsem sháněla práci, kterou jsem tady získala a dostala jsem se do koloběhu second handu. Poznala jsem, jak to v takových obchodech chodí a dostala jsem se k opravdu krásným kouskům, navíc se zaměstnaneckou slevou :D. Textile house je původně slovenská firma s pobočkami po celé Evropě a čím dál více obchodů otevírají i po ČR. V dnešní době nenakupuju v jiném sekáči než v tomto. Mají šikovně vymyšlený princip slev, takže se dají koupit krásné kousky za pár korun.


Jak nakupovat v second handech?

1) Nikdy nechoďte pro něco konkrétního - většinou to totiž nenajdete. Jasně, že pokud jdete pro černé tričko, tak je dost velká možnost, že to tam zrovna bude, ale jestli sháníte turecké kalhoty, tak budete mít pravděpodobně pech.
2) Zkoušejte cokoliv a jakékoliv velikosti - oblečení pochází z různých koutů světa, takže např. italská 48 není ta samá, co ta naše. Pokud narazíte na velikost 1, tak člověk taky ví prd, co to vlastně znamená :D. To samé platí i o střihu a vzhledu oblečení celkově. Na ramínku to může vypadat tragicky, ale dejte tomu šanci :).
3) Hledejte pečlivě - zákazníci vrací oblečení na různá místa a i když se prodavačky snaží udržovat pořádek, v takovém velkém množství oblečení se to prostě nedá (mluvím z vlastní zkušenosti). Takže určitě se nebojte vrhnout se i do oddělení XXL, protože nějaký pěkný kousek může být zašantročený i tam.
4) Vyhraďte si na nákup hodně času - Textile House v Hradci je dvoupatrovej, takže než to člověk všechno projde, tak to fakt zabere hafo času. Navíc se tu zboží doplňuje průběžně každý den a celý den.
5) Mějte na to náladu a klid - já nejradši nakupuju sama a v čase, kdy moc lidí nakupovat nechodí, abych si to opravdu prošla v klidu a něco nepřehlídla.

Proč nakupovat v second handech?

1) Ušetříte peníze - to je pro mě asi největší výhoda. Můžu si díky tomu koupit víc kousků, které nejsou tak snadno kombinovatelné a není mi to líto ty peníze za to dát. Plno oblečení je navíc opravdu jako nové, takže nikdo nepozná, že to máte ze sekáče. Chodím teď v krásném oblečení, stále doplňuji nové kusy a přitom ušetřím tolik, že můžu např. cestovat.
2) Budete originální - pro mě druhá největší výhoda. Hodně mě baví šokovat a nosit něco, co by si na sebe normálně lidi nevzali a v sekáčích je to opravdu ráj. Nejde ale jenom o to šokovat, ale mít na sobě prostě něco, v čem nepotkáte dalších 10 lidí denně.
3) Objevíte plno značek, o kterých jste neměli ani páru - mám plno nounejm oblečení, ale taky dost značkového. Časem zjistíte, že se značky hodně opakují, např. z internetového sekáče mám hlavně tyhle značky: Dorothy Perkins, New Look, Marks and Spencer, Papaya, Atmosphere a z Textile Housu zase H&M, Forever21, Bik Bok, Aeropostale, s.Oliver, Zara, Esprit, KappAhl .... popravdě tolik značkového oblečení jsem asi ještě nikdy neměla :D
4) Najdete svůj styl - můžete zkoušet, experimentovat, kombinovat. Já jsem díky sekáčům začla hodně nosit sukně, což se mi teďka hodí v práci, kde musíme nosit určitý dress code. A ještě mi kolegové chválí, jak jsem pěkně oblečená (jo kdyby věděli, že ta sukně, co jsem dneska měla na sobě, stála asi 60 Kč.... :D)
5) Můžete obměňovat šatník časteji - konečně nemusím nosit 5 zim za sebou jeden a ten samý kabát, ale každý rok můžu mít třeba čtyři. Baví mě díky tomu víc zkoušet nové varianty, kombinovat a nebojím se toho si něco koupit.

Uf, tak to by na začátek stačilo :) Příště už vám ukážu něco, co jsem si teda vlastně koupila. Pokud máte nějaké tipy na internetový second hand, tak sem s nim :)

Váš Andreják

3 komentáře:

  1. Bezva článek, díky! Nákupy v second handech chcou skutečně trpělivost, ale když něco najdete, tak se to vyplatí dvojnásob. Super mi přijdou i online sekáče, jako třeba můj oblíbený https://www.onlinesekac.cz/ , kde jsou taky pěkné originální kousky za dobrou cenu, ale můžu je nakoupit z pohodlí domova. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. To mám velikou radost :) Je fajn, že si dokážete poradit i třeba s menším rozpočtem. Stejně tak jsme si chtěli poradit i my a proto jsme zavítali do internetového bazaru a nakoupili jsme tam nějaké oblečení pro naše novorozeňátko :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...