neděle 1. října 2017

Tour de jižní Čechy - České Budějovice

Od tý doby, co jsem s Kubou, se stalo naším zvykem, že na dovolenou zásadně nejezdíme v létě, ale až na podzim. O prázdninách si většinou frkneme nějaké prodloužené víkendy, což nám stačí a na ten velký aspoň týdenní odpočinek se vydáváme až v posledním týdnu v září. V době, kdy je největší turistická sezóna za námi, nemačkáme se ve vlacích ani na památkách s milionem dalších lidí (a hlavně dětí), v době, kdy se prostě všechno uklidní a chystá se na zimní odpočinek. Mně to absolutně vyhovuje, protože počasí je ještě parádní a taky vím, že svůj svátek vždycky oslavím nějak netradičně. Letos tomu nebylo jinak, takže jsme si sbalili saky paky a v neděli 24.9. vyrazili směr jižní Čechy.  

Do míst, kde to naprosto miluju.




A tentokrát jsme dovolenou odstartovali v Českých Budějovicích, kde jsem zatím byla pouze jednou ve svém životě. Budějovice jsou velikostně srovnatelné s Hradcem a musím říct, že od prvního okamžiku se mi tam líbilo. Pravděpodobně taky díky tomu, že nám právě tady začalo svítit sluníčko, zatímco doma ještě lilo jako z konve! Z nádraží na ubytování jsme šli pěšky a celou dobu jsme koukali, obdivovali a fotili :D

Tahle nádhera nás čekala skoro hned po vystoupení z vlaku. To se prostě nešlo nezamilovat.

Náš domov na zádech na jeden týden :D


Nejdřív nás zaujal ještě starý klasický Prior, pak skupinka soch, park plný kaštanů, uličky starého města a jako vrchol úžasná zvonkohra na hodinové věži radnice při odbíjení celé. To mi teda popravdě vzalo naprosto dech. Všude bylo lidí tak akorát, čisto, krásno :).


Sochy byly naprosto peckový, takže jsem se s nima musela hned několikrát vyfotit :D



PRIOR!

A Levné knihy no :D


Kaštany všude :D


Juchuchůůů, už ji vidíme :)

Hned jsme se pořádně naobědvali, přece jenom po 4hodinové jízdě vlakem člověku dost vyhládne, a pak si hrcli na náměstí a sledovali dění kolem nás. Kuba si na chvíli zdřímnul :D, já dopisovala deník a četla si. Ve čtyři jsme se odebrali k našemu penzionu. V ČB jsme trávili jen jednu noc a myslím, že líp jsme si vybrat nemohli. Penzion Cenzoora je v centru, v naprosto nejmalebnější uličce Budějovic, na kterou jsme tam narazili. Cena více než přívětivá, takže za mě rozhodně doporučuju.

Kubovo první jídlo v ČB - řízek :D

Náš pokoj. Měli jsme mít původně dvě jednolůžkové postele a nakonec z toho byl tenhle krásnej útulnej pokojíček :)

Takže jsem musela udělat plno fotek, třeba knížky, která mi dělala celý týden společnost :)

A tady začíná ta úžasná ulička, v které penzion sídlí :)


No není to boží?

A pak začalo to naše klasický dovolenkování, aneb pojďme se uhnat hned první den! :D Nevím, jak to máte vy, ale mně se často stává, že musím vidět úplně všechno. Takže jsme prolezli celé historické centrum, vylezli na Černou věž (my máme v Hradci věž Bílou, takže to byla povinnost) a hlavně se šli najíst do Masných krámů. To byl hlavní bod prvního dne dovolené. Představa, že bychom si nesedli, byla naprosto nepředstavitelná :D.























Strom, který to nevzdal :)

Výhledy z Černé věže


Masné krámy


Druhý den ráno mi Kuba skočil pro snídani, což byl ten nejgeniálnější krok celého dne. Donesl mi štrůdl s obr lattéčkem a fakt jsem si moc pochutnala. V jižních Čechách je hodně rozšířený DéKáčko, což jsou naprosto boží kavárny. Hrozně ráda do nich chodím, vždycky to na mě dýchne dětstvím, kdy ještě fungovaly mlíčňáky. A tahle snídaně byla právě odsud :)

Druhý nejgeniálnější krok bylo navštívení kavárny Vlnna, což je vlastně hausbot. Zaujala nás už z dálky a to jsme ještě ani nevěděli, že byla teprve nedávno otevřená. Bohužel to bylo znát na tom, že běh kavárny ještě nebyl úplně sesynchronizovaný a táhnul to tam jeden kluk celý sám. Úplně jsem ho litovala, ale všichni byli velice schovívaví a situaci pochopili. Prostě nikdo nikam nespěchal a na kávu si v klidu počkal. My jsme si dali presso, horkou čokoládu a domácí malinovou limonádu. Při placení jsem mu to tam pochválila a nakonec jsme mu ještě rozměnili, protože nejenom, že nestíhal, ale neměl chudák ani dostatek drobných. No snad jsem mu aspoň trochu pomohla a jestli se do ČB zase někdy dostaneme, tak sem se chci rozhodně vrátit.

Stylovka jako blázen :)






Brzy nám jel autobus do další naší destinace a to byla Třeboň, takže se ještě udělalo pár fotek a hurá dalším dobrodružstvím o pár kilometrů dál. Cestou na autobus jsme se ještě stavili v Neoluxoru, jelikož jsem chtěla využít akci 1+1 od YOLI, která trvala do konce září. Co jsem si nakonec pořídila vám taky brzo ukážu. Autobusový nádraží mají v ČB vyřešeno naprosto parádně, jelikož je umístěno na střeše nákupního centra. Přijde mi to jako naprosto peckový a praktický řešení, akorát než nás to napadlo, že to bude nahoře, tak jsme chvilku to nádraží hledali :D

Tuhle fotku miluju!

Všechno ale dobře dopadlo a my jsme si to v klidu odfrčeli. O tom ale zase až příště.
Krásnou podzimní neděli vám přeju!

Váš Andreják

5 komentářů:

  1. To jsou všechno tak nádherné fotky a nádherné zážitky! ♥ Do Budějovic bych se taky chtěla moc podívat, doufám, že se tam dostaneme třeba příští rok s přítelem na našich letních toulkách. :)

    Měj se krásně! ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc ti děkuju za pochvalu :) popravdě se fakt snažim, aby ty fotky aspoň nějak vypadaly. Ráda se na ně dívám a vzpomínám, co jsme všechno zažili, tak chci, abych měla ty vzpomínky opravdu pěkný :D
      A určitě se sem vydejte. Celkově ty jižní Čechy jsou prostě nádherný :)

      Vymazat
  2. Budějovice jsou moc krásné! Byla jsem tam s přítelem, koupili jsme tento pobyt https://www.animod.cz/moderni-hotel-v-ceskych-budejovicich.html a opravdu nádherné město. My díky takovýmto levným pobytům hodně cestujeme jak po ČR tak po Evropě a je to super.

    OdpovědětVymazat
  3. hezké fotky :) V Českých Budějovicích jsem nikdy nebyla, tak snad se tam někdy podívám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju ti! :) Určitě se tam musíš podívat a vzít to třeba i přes Hlubokou, Červenou Lhotu nebo Český Krumlov. Tam ať jedeš kamkoliv, tak určitě zklamaná nebudeš :)

      Vymazat

Moc děkuji za vaše komentáře a zpětnou vazbu :)
Vždy se snažím na všechny odpovědět, ale kdyby to nebylo hned, tak prosím chvilku vydržte <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...